MENU

the green act

Prolog

Green Act er navnet på vores bæredygtighedsrejse, som vi er begyndt på. Navnet blev valgt, da det kombinerer både vores bæredygtige (Green) rejse og vores teaterrødder (Act). Den overordnede strategi er rettet mod at afspejle vores mål og handlinger for at operere som mere bæredygtige hoteller. Denne initiativ er et skridt mod at skabe oplevelser,

hvor miljøbevidsthed harmonisk eksisterer med det, vi leverer til vores gæster. Vi vil meget gerne have dig med på denne rejse, hvor hvert ophold på Kolpin Hotels er en invitation til at opleve gæstfrihed med et formål — et engagement for at bevare vores planet, samtidig med at vi udtrykker vores kerneværdier.

Se vores
Green Act strategi

COME AS YOU ARE –
STAY AS LONG AS YOU LIKE

KØKKEN

Hotellet har som mål at reducere madspild gennem bedre sortering, minimering af overskydende mad og overvågning af affaldsmønstre for at mindske miljøpåvirkningen. Hotellets restaurant vil i højere grad fokusere på sæsonbetonede og lokalt producerede råvarer, og derudover vil vi lægge større vægt på udvikling og efteruddannelse af personalet.

ENERGI OG VAND

Hotellet har fået lavet et energimærke for at optimere energiforbruget, og vi har samtidig opsat som mål at fokusere på vedvarende energikilder. Sensorer er blevet implementeret på vores offentlige toiletter, og alle lyskilder er blevet opgraderet til energieffektive LED-pærer. For at spare på vandet har vi introduceret systemet Vision Watercare, som forhindrer kalkaflejringer, forbedrer effektiviteten og forlænger udstyrets levetid.

HOUSEKEEPING

Vores Housekeeping har indført rengøringssystemet PureTech. Det nye system bruger færre rengøringsmidler, hvilket minimerer spild og eliminerer skadelige kemikalier siden rengøringsmidlerne er 100% bionedbrydelige. Systemet er samtidig med til at forbedre medarbejdernes trivsel. Rengøringsrapporter blev også digitaliseret i 2023 for at reducere papirforbruget og forbedre kommunikationen.

DRIFT

Siden februar 2023 har alle tre hoteller været en del af et cloud-baseret HMS-system, hvilket har reduceret papirforbruget og effektiviseret driften. Digitale registreringskort og fakturaer sendt via e-mail har yderligere mindsket papirforbruget. Partnerskaber med AeroGuest og DigitalGuest gør det muligt for gæster at få adgang til information via QR-koder. Vi har også et samarbejde med Faundit, der hjælper med håndteringen af glemte sager. Her har vores gæster mulighed for at donere glemte genstande, og der plantes et træ for hver genstand som bliver returneret gennem organisationen.

INDKØB

I 2023 havde hotellet fokus på at revurdere forsyningskæden og indgå partnerskaber med leverandører, der deler vores værdier. Målet for 2024 og fremover er at sikre effektive og sammenhængende operationer på tværs af alle ejendomme, med fokus på at forbedre bæredygtigheden. Vi har også udarbejdet et ”Code of Conduct” til vores leverandører og er i gang med at opbygge partnerskaber med lokale leverandører, der hvor det er muligt.

ENGANGSPLAST

I juli 2024 blev alle toiletsager på vores værelser, erstattet med genopfyldelige produkter i fuld størrelse. Disse bliver fremstillet i samarbejde med et lokalt dansk mærke. Skiftet til genopfyldelige glasflasker reducerer mængden af plastaffald markant, og understøtter på samme tid hotellets mission om at samarbejde med lokale virksomheder, hvor produktion og levering er mere bæredygtig. Dette initiativ har til formål at sikre fuld udnyttelse af produkterne.

MEDARBEJDERENGAGEMENT

I 2023 havde hotellet fokus på at revurdere forsyningskæden og indgå partnerskaber med leverandører, der deler vores værdier. Målet for 2024 og fremover er at sikre effektive og sammenhængende operationer på tværs af alle ejendomme, med fokus på at forbedre bæredygtigheden. Vi har også udarbejdet et ”Code of Conduct” til vores leverandører og er i gang med at opbygge partnerskaber med lokale leverandører, der hvor det er muligt.